top of page

Ostanimo prijatelji

V času mojega otroštva narodnozabavna glasba med mladimi ni bila tako priljubljena in sprejeta kot je danes, a so vseeno obstajali »klasiki« kot Slak in Avsenik, katerih pesmi so bile hiti in so skoraj ponarodele. Ena takih, ki se je pogosto vrtela in je šla dobro skupaj z govejo juho pri nedeljskem kosilu, je bila »Ostanimo prijatelji«. Podobno kot njen refren odzvanjajo v nedeljo pred praznikom Jezusovega vnebohoda besede iz evangelija: »Vi ste moji prijatelji ... Vas sem imenoval prijatelje ... Ostaníte v moji ljubezni!« 

Po veliki noči smo prebirali, kako so se učenci v strahu srečevali z Vstalim Jezusom. Tomaž se ga je kasneje želel dotakniti. Šele postopno se je ob preteklih nedeljah po veliki noči s prebiranjem Janezovega evangelija o Jezusovem poslavljanju pri zadnji večerji začel vzpostavljati odnos oz. živa vez z Jezusom. S podobo o dobrem pastirju in njegovih ovcah je Jezus učencem razodel svojo skrbnost in ljubeznivo bližino ter spremljanje. S podobo trte in mladik jih je spomnil na neposredno vez z njimi - tisto, ki daje življenjski sok za rast ter omogoča bogate sadove. Z besedami »Vi ste moji prijatelji,« pa je končno razodel, da so mu zares »zlezli pod kožo«. Niso torej njegovi zgolj od daleč ali navzven, pač pa so eno z njim, kot prijatelji.

Takšno prijateljsko vez z njim naj bi živel sleherni Jezusov učenec, vsak kristjan. Kako, je povzeto v naročilu: »To je moja zapoved, da se ljúbite med seboj, kakor sem vas jaz ljubil. ...« Bere se lepo in preprosto, a v resnici ni. Vse dokler mu ne pustimo, da nam s svojim zgledom darovanja lastnega življenja zleze pod kožo. Še več, dokler se nas Njegova beseda ne dotakne in ne spreobrne našega razmišljanja. In končno: dokler nam ne seže do srca. (P)ostanimo prijatelji Vstalega Gospoda.

Janko Rezar, župnik

12 views0 comments

Recent Posts

See All

Radodarno dajanje

Osrednji del in morda najpomembnejša tema Jezusove velikoduhovniške molitve je 'dajanje', ki se pojavi v devetih sklopih in označuje teologijo Jezusove molitve. Tako Oče kot Sin sta 'dajalca' oziroma

Vinogradnikove škarje

»Jaz sem resnična vinska trta in moj Oče je vinogradnik. Vsako mladiko na meni, ki ne rodi sadu, odstrani; in vsako, ki rodi sad, očiščuje, da rodi še več sadu.« Najpomembnejša trditev v teh besedah j

Prosite Gospoda žetve

Priprava zemlje, setev, varovanje posevka, žetev, delavci in uživanje sadov. Na vse to mislimo, ko govorimo o žetvi. Jezus, ki nas vabi k molitvi – prošnji za nove duhovne poklice, je gotovo mislil na

bottom of page