Osrednji del in morda najpomembnejša tema Jezusove velikoduhovniške molitve je 'dajanje', ki se pojavi v devetih sklopih in označuje teologijo Jezusove molitve.
Tako Oče kot Sin sta 'dajalca' oziroma 'darovalca' in njuno medsebojno dajanje tvori milost, ki so jo Jezusovi učenci podedovali in v kateri sedaj živijo. Prav v dejanju 'dajanja' sta Oče in Sin združena v eno. Njuno medsebojno darovanje razkriva enost, izraženo v Janezovem evangeliju. Kakor dela Oče, tako dela tudi Sin. Kakor je Oče darovalec, tako Sin posnema Očeta v svojem dajanju.
Pomembne so tiste stvari, ki so 'dane' od Očeta in Sina. Jezusovi učenci se zavedajo, da pripadajo Jezusu. Spoznati sebe kot pripadajočega Jezusu pomeni vedeti, da je biti Jezusov učenec želja in hotenje Očeta in Sina. Na začetku molitve dvakrat slišimo o tem bistvenem dajanju. Če se vprašamo, kdo so tisti, za katere Jezus tako vneto moli tik pred svojim trpljenjem in smrtjo, slišimo Jezusove besede molitve: »katere si mi [Oče] dal od sveta. Tvoji so bili, pa si jih dal meni.« (Jn 17,6)
Druga stvar, ki jo Jezus daje, je poznanje 'Božjega – Očetovega imena': »Razodel sem tvoje [Očetovo] ime ljudem.« (Jn 17,6) Če tí, ki jih je Oče dal Jezusu, zdaj pripadajo Jezusu, potem jim je dano, da spoznajo ime in značaj Tistega, ki je vir večnega življenja in so ga spoznali v Jezusu. Božje ime pomeni vse, kar je Bog sam v sebi, kar je naredil in kar je najpomembnejše v Jezusovem življenju, smrti in vstajenju. Poznati Božje ime pomeni živeti svoje življenje v moči tega imena – to je biti varovan v Očetovem imenu.
Tretjič, Jezus svojim učencem daje 'Božjo – Očetovo besedo'. Ker so v Božjem imenu obvarovani hudega, jim je bila dana Božja beseda. To pa je »Beseda[, ki] je postala meso in se naselila med nami« (Jn 1,14) – Jezus, učlovečeni Božji Sin.
Zaradi Očetovega imena so učenci posvečeni v resnici besede. Zato so kakor Sin poslani v svet. Toda, kakor je svet zavrnil Jezusa, tako bo svet zavrnil tudi njegove učence. Učenci bodo tako potrebovali Očetovo in Sinovo varstvo v svetu, ker - kakor Jezus - niso od sveta.
Roman Travar, duhovnik pomočnik
Comentários