Mojzesova postava je določala zakon očiščenja porodnice (3 Mz 12). Štirideset dni je bil čas očiščevanja. Po 40 dneh so bogatejši starši prinesli v svetišče enoletno jagnje za žgalno daritev ter goloba in grlico za daritev za greh. Če pa so bili bolj revni starši, so prinesli dve grlici in dva goloba: enega za žgalno daritev in drugega za daritev za greh. To, da sta Marija in Jožef prinesla v tempelj dve grlici in dva golobčka, pomeni, da je bil Odrešenik sveta iz zelo zelo revne družine. Vsemogočni Gospod, Stvarnik nebes in zemlje je rojen revežem najnižjega stanu med Izraelovimi rodovi. Lahko razumemo proces Božjega ponižanja v Canossi, ki ga predstavi apostol Pavel v pismu Filipljanom (prim. Fil 2,6-8). On, ki je Gospod nad vojskami, kralj nebes, se je spustil na to revno zemljo (prim. 2 Kor 8,9b). Marija za svoje očiščenje ni prinesla jagnjeta, ampak ptice. No, v bistvu je pripeljala Jagnje, pisano z veliko. Jagnje, ki bo odvzelo grehe vsega sveta.
Sveta družina v templju naleti na moža, po imenu Simeon, nad katerim je bil Sveti Duh. Trikrat je omenjen Sveti Duh v povezavi s starčkom Simeonom. Simeon je čakal na Izraelovo tolažbo, v sebi je nosil mesijansko upanje. In tisti dan, ko je Sveta Družina vstopila v tempelj, so Judje v templju molili: »Daj nam videti tolažbo Izraela!« (prim. Iz 40,1.5). Očitno je, da je Simeon dolgo čakal in se je med pričakovanjem Mesija zelo postaral. Gospodov Duh mu je obljubil, da ne bo umrl, dokler ne bo videl Mesija. Lahko si ga predstavljamo v templju, kako hodi gor in dol, opazuje pare, ki prinašajo svoje dojenčke, in se sprašuje, ali je morda ta ali oni dojenček Mesija. Na ta dan, ko je v tempelj vstopila Sveta Družina, ga je Sveti Duh ganil v srce: »Ta je Mesija, pred tvojimi očmi je Izraelova tolažba!«
Janez Turinek
Comments