Lukov evangelij pripoveduje, da so betlehemski pastirji, potem ko so slišali angelovo naznanilo o rojstvu Odrešenika, hitro odšli tja in našli Marijo, Jožefa in dete, položeno v jasli (prim. Lk 2,16). Prvi pričevalci Jezusovega rojstva so zagledali prizor družine: mater, očeta in novorojeno dete. Zato na nedeljo v božični osmini obhajamo praznik svete družine, ki je spomin na družinsko skupnost, ki so jo sestavljali Božji Sin Jezus iz Nazareta, njegova mati Marija in krušni oče Jožef.
Življenje nazareške družine na začetku svojega evangelija opisujeta evangelista Luka in Matej. Čeprav izrecno ne omenjata zaroke in poroke med Marijo in Jožefom, iz njunih poročil razberemo, da sta bila že zaročena, ko v njuno življenje na poseben način stopi Bog. Devica Marija je bila zaročena z možem, ki mu je bilo ime Jožef (prim. Lk 1,27). V tistem času je bilo nepojmljivo, da bi zdravo judovsko dekle bilo neporočeno.
Mojzesova postava poroko zgolj omenja, zato v njej ni natančnejših opisov obreda. Judje so sklepali zakon v treh ločenih dejanjih: zaroka, posvetitev in poroka. Zaročenca sta po sklenjeni zaroki živela vsak na svojem domu. Približno eno leto po zaroki je zaročenec pripeljal zaročenko na svoj dom (jo je vzel k sebi) in takrat so obhajali poroko.
V času, ko je bila Devica Marija zaročena z Jožefom in je še živela na svojem domu v Nazaretu, je Bog poslal k njej angela Gabriela. Ker je sprejela Božje povabilo, da postane mati Božjega Sina, jo je njen mož Jožef nameraval na skrivaj odsloviti, ko je spoznal, da je njegova zaročenka noseča in da otrok ni njegov. Toda Bog je imel drugačen načrt in zaradi Jožefove pravičnosti ga je izbral, da pred judovsko Postavo postane zakoniti oče otroka, ki ga Marija nosi pod srcem. V sanjah mu Gospodov angel razodene, kaj naj stori. »Ko se je Jožef zbudil, je storil, kakor mu je naročil Gospodov angel. Vzel je svojo ženo k sebi« (Mt 1,24).
Sveta nazareška družina je izpolnjevala judovske zakone in predpise. Jezusova poslušnost zemeljskim staršem izhaja neposredno iz poslušnosti volji nebeškega Očeta. To se še posebej pokaže, ko dvanajstletni Jezus skupaj s starši obhaja praznik pashe v jeruzalemskem templju.
Roman Travar
Comments